08 January 2014

Samsung Galaxy Note 3 vs Sony Xperia Z1

Assalamualaikum WBT..

Haaa.. Saya dah lama nak cari telefon baru.. Telefon pintar, senang cakap smartphone lah! Hehe.. memang dah makan tahun dah keinginan ni. Telefon saya rosak! Langsung tak boleh pakai. Lepas tu saya beli telefon biasa, Nokia.. Hampir 2 tahun saya pakai.. Malangnya, kereta saya kena pecah.. Telefon murah tu pun turut dia rembat! Huhu.. Sadis betul.. Kemudian, saya pakai telefon lama kakak saya Sony K530i.. pinjam telefon dia dah nak masuk 5-6 bulan..

Keinginan nak telefon baru membuak-buak. Tapi kena sabar. Duit banyak nak pakai untuk benda lagi penting. Saya kena jimat. Tapi rasanya, sudah cukup kot 'simpanan' saya ni.. OK! Saya ni memang penggemar phone keluaran sony.. Saya suka xperia. Memula saya aim xperia go. Berkenan habis. Sebab utamanya dia waterproof & dustproof. Saya berkenan ni dah lama dah.. Masa memula dia relief.. Lepas tu xperia keluar phone baru lagi.. Xperia V! Sama jugak, dust-proof and water-resistant.. Tapi design dia lebih 'jahat'. Haha.. Memang teringin sangat. Tapi masa tu tetap tak mampu! Huhu..

Sekarang, xperia keluar model terbaru, xperia Z1.. Perghhh.... memang saya nak ambik yang ni lah! Tapi tetiba suami cakap, baik ambik samsung note 3.. adeih.. kompius sudah!

sumber: phonearena.com





























Ada jugak saya survey kat internet ni.. Rata-rata saya baca, masing-masing ada kelebihan! Dua-dua are superb at their places.. both great devices! Arghhh.. saya sudah pening! Korang rasa, saya patut ambil yang mana satu?




NOTA:

Ada masa buat pilihan 3-4 hari ni. Sebab telefon pinjam ni pun agak nazak sudah.. huhu..


4 comments:

  1. Assalamualaikum... Jika ikut pendapat saya samsung galaxy 3 menjadi pilihan sy...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wslm, Nasuha.. Yer ker? K'Yus dh fening dh ni.. ekekeke..

      Delete
  2. haish kalau nana pun tak tahu pilih mana satu...dua2 macam best je,hihi..

    p/s:nana pun guna sony k530i dulu,sekarang da tukar samsung..heee

    ReplyDelete

Terima kasih atas perhatian anda! *___^