08 October 2013

Kisah FM dan Keychain

Assalamualaikum WBT..

Haaa.. Lama batul tak update! Saya agak tak berapa sihat sekarang ni.. Maklum la sedang berbadan dua ni kan! Macam-macam pula dugaan mengandung kali  ni! Test MGTT hari tu, result atas border la pulak! Kena berpantang makan la lepas ni. Tapi susah sebenarnya. Sebab saya darah rendah. Below 9.0.. Nak kena makan macam-macam untuk naikkan hb ni.. Tapi bila makan banyak, risau la pulak. Tapi saya ni tak ada la gemuk sangat. Tinggi 160cm, berat 52kg untuk sekarang ni 5 bulan mengandung. Siap nurse suruh tambah berat badan lagi. Huhu.. Tak apa la. InsyaALLAH, semua baik-baik belaka kan! Doakan saya ya kawan-kawan! 

Haaaa.. Nak bercerita pasal FM dan keychain yang saya dapat. Bukan untuk cerita pasal cantik ker, banyak ker, menarik ker.. Cuma saya nak cerita pasal sentimental value dari pemberi tersebut. Hehe... Saya kenal dengan empunya FM & keychain tu dah masuk 9 tahun kot. Abang Jai! Senior tempat saya kerja. Serius orangnya.. Nak bertegur sapa ngan dia memang saya takot. Muka garang dan agak brutal! Ekekeke... Saya ambil masa lama nak minta idea, pendapat atau ilmu dari dia. Ekekee.. 

Lepas dia berhenti kerja, dia banyak jugak bantu saya untuk mencari kerja baru. Kerja yang lebih baik. Lebih banyak benefit katanya. Tapi sampai sekarang, rezeki saya masih disini dan dia pula dah berjaya dengan kerjaya baru dia di syarikat yang lebih besar. Isteri dia, Kak Ana.. pun saya kenal gitu-gitu jugak. Saya takot jugak ngan dia sebab tengok airmuka dia macam garang jer. Hehe.. Tapi tu la orang cakap, tak kenal maka tak cinta. :P

Rupanya, mereka sangat baik hati. Kelakar sebenarnya.. Saya jarang jumpa mereka dah hampir tiga empat tahun sudah. Hanya berkomunikasi dalam laman sosial sahaja. Tapi saya sangat terharu, sebab mereka masih ingat kat saya. Hehe.. Sayang korang!!!

Hari tu diorang pergi Sabah. Ni lah souvenir diaorang kasi. Dulu pun pernah dapat. Kali ni pun dapat lagi. Sukaaaaaa tau! Especially FM tu. Saya suka sangat.


Paling best, semua souvenir ni anak saya Iyman Ghazy yang bahagikan untuk setiap orang. Maklum la dapat empat semuanya. Dia cakap, "Keychain monkey (tapi saya rasa tu orang utan. heh) untuk papa!" Bila tanya kenapa pilih yang tu untuk papa? Dia cakap, "Sebab papa GEMUK!" Hahaha.. bantai gelak kami semua! Itik tu untuk kakak. Sebab nampak itik tu macam perempuan dia cakap (LOL). Adik punya mesti lah yang comel si penyu tu. Bila tanya kenapa? Dia cakap, "Sebab adik kan comel. Cuba mama tengok adik ni (sambil tangan tunjuk kat dada dia)..  Comel kan?" Hahaha.. Adeih anak! 



"Nah, ini untuk mama.." Sambil kasi FM yang memang owsem ni! "Mama memang suka ni dik!" Saya cakap kat dia. Tiba-tiba dia cakap, "Alaaa.. adik tau.." Hehe... 

Bertambah koleksi FM saya. Terima kasih kak ana! Terima kasih a'jai.. Sayang korangggg!!!!!








NOTA:

Allah tidak pernah menilai seseorang dari segi rupa paras dan darjat keturunan, tetapi melihat apa yang ada dalam hati kita. Ini sebagaimana yang dikatakan Nabi Muhammad s.a.w:“ Sesungguhnya Allah tidak melihat kepada rupa paras kamu dan harta benda kamu, sebaliknya Ia melihat hati serta amalan kamu.’ (Hadis riwayat Muslim)


9 comments:

  1. ololo...happy family:)

    sweet je dialog anak beranak tu,hehe....

    ReplyDelete
  2. Haha.. kan Nana! dia memang.. kalo dah berkata-kata tu, kalah kita yang dewasa ni.. ekeke...

    ReplyDelete
  3. lawa keychain depa mai satu hantaq mai blah penang ni ;-)

    ReplyDelete
  4. wah tahniah kak
    berita gembira tu
    moga dipermudaahkan urusan kehamilan akak
    wah dpt adiah...tahniah

    ReplyDelete
  5. datang kali ke-2
    td iklan x keluar sekarang iklan dah keluar
    yumida isi tabung Nuffnang sini...selamat menabung :)

    ReplyDelete
  6. Hi, Montana! Cantikkan.. ekekeke... nnt k'yus hantaq naa... ;)

    ReplyDelete
  7. Hi, Kucha Lana! Memang comey! sgt bernillai buat saya! hehe..

    ReplyDelete
  8. Mekasih Yumida atas ucapan tu.. terima kasih jugak sudi menabung kat sini! hehe..

    ReplyDelete

Terima kasih atas perhatian anda! *___^