27 March 2012

Cameron Highland

Eh, saya bukan pergi jejalan kat Cameron pun.. saya 'lalu' jerk aritu. Perjalanan balik saya dari Kelantan menuju Perak, kami memilih ikut jalan Gua Musang --> Lojing --> Cameron --> Simpang Pulai --> Sungkai. Kami bertolak balik dalam pukul 11.30am hari Ahad. Ingat nak awal pagi dah bertolak, tapi memandangkan banyak barang belom kemas terpaksa la bertolak lambat sikit. Memang rancang dihati nak singgah sekejap kat Cameron tu.. tapi memandangkan Alysha dah 'lembik', kami hanya berhenti buang muntah Alysha jer..

Sepanjang perjalanan, Alysha muntah-muntah... kesian dia. Selalu kalau muntah pun satu kali jer.. Kali ni sampai 7 kali muntah. Adik pun membebel-bebel kat belakang... huhu.. kesian dia. Masa berhenti solat dekat masjid Gua Musang, Alysha ada cakap sakit perut. Suh dia poo-poo.. eh, mcm baby2 plak cakap mcm ni.. Tapi dia tak nak.  Tak apa lah.. teruskan perjalanan macam biasa.. cuma agak tak selesa bau muntah dia jerk la..

Masa sampai area simpang ke cameron, suami tanya nak singgah tak, saya kata tak payah la.. kesian Alysha.. Tapi berhenti la sekejap, nak bersih kan muntah Alysha ni.. ntah keberapa kali dah benti buang muntah dia> Masa berhenti tu pun, suh dia turun dari kereta dulu.. ambik udara segar.. Nak suruh bergambar pun tak nak. Adik jerk yang beria-ia bergambar. Lepastu siap cakap, "syejukkkkk..." ^___^

Kakak monyok jerk.... Sian dia..
Si adik ni bukan main lagi.. 

Mama suh bergambar betol2 pun main-main..

lastly.....





p/s:
Kamu semua ada petua or ubat tak macam mana nak elakkan anak-anak muntah waktu berjalan jauh? Saya ada bagi Alysha makan ubat setengah jam sebelum perjalanan. Tapi sebaik makan jer terus muntah. Belom sempat jalan lagi.. kesian dia..

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas perhatian anda! *___^