01 November 2011

AJAR, MENGAJAR, PENGAJARAN!

Terkejut dan terkujat juga dua tiga hari lepas. Masa nak hantar anak2 kat nursery pagi tu, terserempat la sekali dengan atok salah seorang anak di nursery berkenaan. Dia just singgah sebab nak hantar baju cucunya, sebab ibu anak berkenaan lupa untuk tinggalkan beg anak tersebut! Mula2 ok jer. Lepas tu atok tu minta tolong panggilkan cucunya (nak jumpa la kot). Datangnya anak tersebut, terus atoknya marah-marah sebab ade kesan cubit kat pipi cucu dia. Anak tersebut kawan baik anak saya! Mulanya takut juga, kot la anak saya yang 'memberi' kesan cubit tu.  Cucunya terkunci mulut bila atok dia marah2 kan cikgu a.k.a pengasuh nursery berkenaan. Lepas tu siap pesan kat cucu dia! "pergi cubit balik kt budak yang cubit **** (nama anak tersebut)! jangan biar dia buat lagi." Terkejut la saya apabila dengar atok mengajar cucunya sedemikian! Tak wajar kan! Lepas tu atok tu beransur sambil membebel-bebel.. kemudian pengasuh tadi tanya la kat anak tersebut cerita sebenar. Siapa yang buat. Tetiba anak tersebut cakap "MAMA".

Hah, nanti tak pasal2 anak tersebut cubit mama dia pulak. Sebab atok ajar, cubit balik orang yang buat dia. hehe.









p/s:
saya tak pernah ajar anak saya balas balik apa2 org buat jahat kat mereka. Cuma yang saya ajar, pertahankan diri! jauhkan diri dari budak2 nakal. Kamu pulak macam mana?

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas perhatian anda! *___^