20 October 2010

terkesima!

sume ni gara2 ank dara ku sorg yang baru berusia 3 thn 9 bln.. lagaknye umpama dia seorang gadis remaja belasan tahun.. tahukah anda?! ekeke... xde bnde yg x snonoh pn.. cuma terkesima dengan gaya nyer tetiba mood sdey.. mood mrajuk... pastu, tetiba air mata meleleh.. huhu... sebabnya.. tokma tgalkan dia.. coz nk blk kg..

sbenarnya, tokma ade kt sini dh smggu lbey.. uruskan beberapa urusan yg perlu diselesaikan.. dan dh smpai masa dia blk kg.. ape lg... mula lah ank dara ku buat drama.. huhu... dlm tempoh seminggu ni, kami slalu la singgah umah kakak ku.. coz mama duk sana.. kekdg aku mlepak kt sne smpai  kul 10-11 mlm.. dan kekdg aku bwk mama blk umah aku...

sonok la ank2 aku.. nk tdo ngan tok ma la.. nk mkn ngan tok ma la.. nk mandi ngan tok ma la.. huhu.. semua nk ade tok ma... heh! pastu blk dr kije ambik dorg kt nursery.. dan aku terus la nk blk umah.. icha ckp.. "mama, lalu sane.. xnk lalu ikut sini... pegi sane.. pegi sane.." masa ni, xnmpak lg sdeynyer..  aku ckp, "eh, watpe nk lalu sane, kita nk blk umah papa la... msti ikut jln ni..." pastu si icha.. "ambik tok ma dulu..." aku ckp, "tok ma dh blk kg td.. mama hntar tok ma naik bas pg td.."

tetiba senyap sunyi... xde suara pn.. yg bunyi, si gazy jerk.. yg x tau ape2.. aku cuba toleh.. rupenye, dia mrajuk.. air mata meleleh... oit, btol ke ank dara ni.. gayanye mcm terlalu sdey tok ma tgal kn dia.. aku ckp, "kakak jgn la sdey2.. nnt tok ma dtg lg.. tok ma ade kije kt kg.. xleh dok sini lama2..." still senyap seribu bahasa.. dan air mata tetap mleleh.. mcm org2 dewasa mnangis.. huhu.. tersentuh aku tetiba.. ank aku punya prasaan mcm tu skali.. huhu...



p/s:
ni klo aku citer kt mama, msti mnangis lg mama kt kg tu.. ntah la.. nk kata icha ni mama jaga dr kecik x jugak.. mama layan icha mcm cucu2 lain jugak.. xde bezanya.. tp knape dia tersentuh.. sdey semacam jerk bila ckp tokma blk kg.. huhu.. td aku lak yg rase nk nangis! huhu...

3 comments:

  1. eus,
    rindu nenek la tu,...
    biasa tu bila dia dah rapat, mcm tu lah...

    ReplyDelete
  2. fiza,
    huhu.. klo tgok muka dia, lg sdey..


    kakyong,
    tu la.. skang, klo marah2 dia sket.. msti nangis pgil tokma.. sayu jerk ati... huhu...

    ReplyDelete

Terima kasih atas perhatian anda! *___^